måndag, december 14

Tråkigt, Telia. Tråkigt.

Jag känner mig (förutom illamående, febrig och väldigt ynklig) idag också en smula besviken. På Telia. "But why?" undrar du. "De ska ju ge dig en iPhone!" I wish, säger jag åt det. I WISH!

För tio dagar sedan beställde jag en iPhone på nätet, med abonnemang och allt. JULERBJUDANDE, stod det. 2-3 dagars leveranstid! Bästa julklappen! Sedan hände ingenting och ingenting och ingenting. Tio dagar senare damp det ner ett brev i lådan där det stod: "Underteckna avtalet här och skicka tillbaka svarskuvertet. Din telefon levereras om tre veckor.

Man bara: TRE VECKOR?!? Då har det för farao varit både jul och nyår och fan och hans moster. JAG VILL HA MIN TELEFON NU! IGÅR! Eller nej, jag vill ha min telefon för 7-8 dagar sedan, när jag skulle ha fått den. Inte om tre veckor.

Bajs.

UPPDATERING: Jaha, okej. Den korta leverenstiden gällde inte när man skulle byta operatör. Det hade man kanske kunnat räkna ut. Eller... så kunde Telia kanske SAGT det? I någon liten bisats någonstans i alla fall? Bajs.

9 kommentarer:

Emma sa...

Skriv inte på kontraktet. Ring och säg att du ångrat dig. Och sen går du till en helt vanlig affär och köper telefonen, då får du den med en gång! Vet hur det är att vänta på en iPhone...

Singelmamman sa...

Mohaahahaha! En till som är lurad av Telia. *vis av erfarenheten*

Carin sa...

Jag bytte från tele2 till halebop (som väl ägs av telia eller?) och det gick på ett par dagar, skit i telia, ta halebop istället!

Lotta sa...

Jag beställde iPhone och nytt abb hos Telenor över nätet och hade båda inom en vecka.
Det gjorde mej glad även om det inte hjälper dej.

Lotta

Anabanana sa...

ångra dig och fixa iphone och halebop, do it and do it nooow! ;D

Linda sa...

Min sambo råkade ut för en liknande sak tidigare i höst. Telia suger på användarvänlighet på hemsidan!

Sign. "Hon som svär varenda gång hon ska fylla på Refillkortet via Telias hemsida"

Anonym sa...

Hej

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice. Jag skulle vilja börja med att beklaga det otydligt formulerade brevet.
Jag skulle också vilja be dig att maila mig på sociala-medier@teliasonera.com så kan jag se efter hur långt bort din iPhone befinner sig.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Stycket sa...

Min kille beställde en iPhone i somras och leveranstiden skulle vara två veckor men den kom två månader senare. Dessutom fungerar den int - Den laddar ur batteriet på ett par timmar. Men annars är den himla fin!

Stycket sa...

F.ö. snyggt av Telia att hålla koll på missnöjda bloggare! Där måste de väl ändå få pluspoäng?