onsdag, maj 23, 2012

Mmm... gäng.

Ikväll: Är nåt så jävulskt nöjd över att ha dragit igång en skrivcirkel med ett helt gäng andra författare. Speciellt eftersom skrivcirkeln inte skriver ett enda dugg när vi ses, utan bara pratar om det. Och så dricker vi vin. Mmm... prata. Mmm... dricka vin.

Hittills har vi haft en (1) träff. Jag tänker nu sticka ut hakan och säga att det var en succéträff. Uttalandet kan grunda sig på det faktum att vi hade sjukt trevligt. Eller på det faktum att jag bestämde mig för att dricka vin till middag. Ingen vet.

Oavsett vilket: YEJ!

Jag har ett författargäng. Som jag har längtat.

4 kommentarer:

Per sa...

Jag har något liknande. Ett fotbollsgäng. Vi träffas då och då och dricker vin och funderar på vilka lag vi hade varit i om vi tagit träningarna mer seriöst

mor Lena sa...

Typ syjunta. Vi hade en när du var liten och låg i liften på dessa juntor. Inte syddes det ett dugg, men väl fikades och dracks te med frallor. Efter amningstiden dracks det säkert vin också. Jag kommer ihåg njutningen av att ha ett GÄNG att gå till.

Stella sa...

åh! jag har också ett gäng, fast vi ses och stickar/virkar och så fikas det en himla massa. Astrevligt är det!

Ylva sa...

Jag är också med i ett skrivargäng... Vi träffades på en skrivarkurs för två år sedan och ses tre till fyra gånger om året för att prata om vad vi skrivit sedan sist. Dock är det närmaste vi kommit författarskapet är en medlem som tagit tjänstledigt för att skriva och att HENNES SON är författare. Med andra ord - ingen har skrivit nått sedan sist och hela tiden skrattar vi så de andra restaurangen (vi är alltid på restaurang Ester) tittar ut oss. Personalen garvar åt oss och allt är hemskt trevlig. Men som sagt... ingen skriver nått, men vi pratar om det i alla fall... och äter gott :-)