tisdag, september 25, 2012

Packa nu då, människa!

Imorgon åker jag till Göteborg för att gå på bokmässan. Jag ska inte jobba så hemskt mycket i år (ett seminarium på torsdagen klockan 12.00 och en intervju i Rabéns monter samma dag klockan 13.40), mest bara förlusta mig. Och bli matt av allt folk och alla böcker och alla intryck. Det ska bli roligt!

Liiiite stressad bara över att alla piffar sig så himla mycket? Det har varit snack om nya kläder, nya frisyrer, nytt nagellack och fan och hans moster sedan jag vet inte när. Gulp!

Antal nya kulturstassar jag har att packa ner i väskan: 0.

Satsar således alla mina kort på karisma.

Vetifan om jag har någon sådan heller, men SCHHH!

Låt oss låtsas. 

12 kommentarer:

Emelie sa...

Äsch, folk får änfå grumligt tunnelseende av alla människor och den torra luften, så ingen märker om du har den senaste modellen på den svarta politröjan eller en sopsäck.

Sara J sa...

Jag blir helt förvirrad är hälften säger "Klä dig bekvämt!" och andra hälften "Passa på att klä upp dig lite!" I min värld är dessa två inte så självklara att kombinera som folk verkar vilja få det att verka. Förra året som var min Bokmässedebut körde jag dock vardagsklänning och fotriktiga skor. Det blir samma i år. Får intala mig att "finfaktorn" i att en klänning är en klänning räcker. Och det inte som att jag fokuserar på vad andra har på sig. Det känns inte som att det är det bokmässor är till för.

Anonym sa...

Oj, jag har då bara packat extra bekväma grejer, men får köra på att det är insidan som räknas då:-)

Anonym sa...

På scen på bokmässan på torsdag och ja, nyklippt - check. Ny klänning - check. Skor med liten klack - check. Pinsamt men sant.

Anonym sa...

Men hallå! Du är ju alltid en färgsprakande donna. Basta.

Anonym sa...

Alltid = alla gånger vi har träffats.

Anonym sa...

Kör på karisma, och passa på att göra lite motstånd mot allt detta piffande! Pepp!

mor Lena sa...

Du är bättre än du vet!

Åsa sa...

Lejongul halsduk från Lindex matchad med vadsomhelst och hepp! Kulturkoftig och fin till nästan ingen kostnad alls!

Malin sa...

Bokmässan! Tagga, tagga, tagga! Jag har inte lagt en tanke på vad jag ska ha på mig, borde man kanske gjort det? (Förresten, det är inte sant, köpte ett par nya byxor idag och tänkte att de kan jag ha i helgen.)

Anonym sa...

Mitt bästa bokmässetips är öronproppar. Kanske inte så "stylish", men toppen. Man blir inte alls lika trött när man slipper en del av bakgrundsbruset och alla presentationer o.dyl. hörs utmärkt ändå.

Spader Madame sa...

Karisma - och nu de nya pjucken - kommer funka fint! Ha en fin mässa! //Avundsjuk i Sundbyberg