onsdag, maj 28, 2014

Skrivkurs i Lund

TIPS! I sommar håller jag och Johanna Lindbäck en tre dagar lång och härlig skrivkurs för unga på Lunds stadsbibliotek. Det är den 12-14 augusti (mellan tio och fyra på dagarna), man måste vara mellan 14-20 år, och kursen är helt gratis.

Det blir inte läskigt (vi kommer inte stå med pekpinnar och tvinga er att läsa dikter inför de andra kursdeltagarna), bara roligt. Ni kommer få öva på att hitta på karaktärer, skriva dialoger, skapa spänning, få tips på hur man kan göra om man kör fast, och prata böcker och skrivande i tre dagar med folk som gillar ungefär samma grejer som ni.

Jamen, ni hör ju. Det kommer bli fantastiskt.

Om ni vill anmäla er klickar ni er in på bibliotekets hemsida här, och läser om hur ni ska gå till väga.

Hoppas vi ses!

11 kommentarer:

Emelie sa...

Men alltså, varför fanns inte ni när jag var 14-20 för? Va? Va! (Eller ja ni fanns väl men hade antagligen inga skrivarkurser ;-) )

Freja sa...

Åhh, det hade varit perfekt för min dotter! Men typ 100 mil enkel resa känns väl långt...

Cirkus i skogen sa...

Toppen! Jag får väll klä ut mig för att platsa.
Jag kastar ut en fråga här till alla kloka...
Hur vet man när vattenmelonen är mogen? Jag har sökt svaret inom mig, stött och blött. Nu vänder jag mig till världen.
PS jag vill inte knacka DS

Erica sa...

Inte hålla sig till ämnet, men....
Jag googlar runt efter en bokapp dör man kan välja olika språk.
Vore det inte en grej att göra Eddie till en app i appstore. På svenska läser självklart du, men man skulle kunna välja andra språk också.
Jobbar på en småbarnsavdelning på förskola och en sådan app skulle verkligen vara ett komplement till lässtunderna som jag själv bara kan genomföra på svenska.
Tack för Eddie i bokform , barnen uppskattar den.
Hälsningar Erica

Freja sa...

Nu har jag svarat på en av dina feministfrågor igen!
http://frejareddevil.wordpress.com/2014/05/30/trotta-skapelser-och-viktig-feministisk-fraga/

Anonym sa...

Hej
När jag kom ner till Köpstaden igår mötte jag två killar som jag tyckte jag kände igen. Försökte komma på var jag träffat dem...
Ganska snart kom jag på var det var. Har ju inte träffat dem, utan sett dem här på din blogg å på instagram... Så det lär ju vara anledningen till att de inte verkade känna mig...
Maria

Lisa sa...

Haha, Maria, vad roligt! Hej hej i efterhand! Jag var i och för sig inte själv med på den där cykelutflykten, men ändå.

Lisa sa...

Jo, superbra idé så klart, Erica! Svårt för mig att genomföra själv bara, men jag kan ju alltid hinta till bokförlaget i fråga :)

Maria sa...

Och besvikelsen när jag läste 14-20!

Maja sa...

Kan ej komma in på sidan :( Kan du länka den?

Lisa sa...

Hej Maja, det här inlägget är gammalt, det var två år sedan vi hade den här skrivkursen :(