tisdag, augusti 26, 2014

Tjuvtitt: Ivar träffar en tyrannosaurus

Idag släpps min och Emma Göthners andra (fristående) bilderbok om dinofantasten Ivar, och den här gången träffar han på en livs levande tyrannosaurus. Det är ganska läskigt, för Ivar vet en massa saker om tyrannosaurusar. Att de har skitvassa tänder, till exempel. Och att de äter andra dinosaurier till middag. Frågan är bara... hur är det med barn? Äter tyrannosaurusar barn?

Nå.

Det visar sig snart att SPOILERVARNING!! just den här tyrannosaurusen inte är så hungrig just nu. Mest leksugen, faktiskt. Det är liksom aldrig någon som vågar stanna och leka med henne, alla bara kutar sitt snabbaste så fort hon visar sig. Men kanske, kanske kan Ivar vara undantaget som bekräftar regeln? Vill han leka? Och vad leker man i så fall med en skitstor dinosaurie, när man själv är liten som en myra?

Ivar träffar en tyrannosaurus finns att köpa i bokhandlar och på nätet, och passar barn mellan 3-6 år ungefär. Och vill ni köpa en bok direkt av mig, med en hälsning i, så går det också bra. Då klickar ni här och läser om hur det går till.

Hoppas ni gillar!

5 kommentarer:

Koko sa...

Den ser så fin ut, härliga färger. Och så gillar jag att tyrannosaurusen är en hon (kunde förstås vara en hen också). Vi köpte en Rasmus Nalle för besökande barn på en loppis häromdagen och jag reagerade på (vilket jag inte gjorde som barn!) att alla figurerna är han. (Fast min sambo läste in alla möjliga alternativ, som trans och hermafrodit :-)

Anna Hansson sa...

Jättefin bok! Hur många olika dinosaurier ska det bli böcker om?

cina sa...

Åh! Fin!
Min nästa plan är att lobba in någon Camp Cirrus-grej i en barnboksillustration... Tror du att illustratören går att muta? ;)

Ell sa...

Alltså, gud! Man vill ju skaffa barn bara för att få läsa barnböcker! Superfin!

Unknown sa...

Men oh! Den här måste vi ju också ha! :) :)