onsdag, augusti 26, 2015

Att vänta på en bok

Jag var på Rabén & Sjögren igår och firade releasen av den här lågstadieantologin som är fylld av korta berättelser för barn i lågstadieåldern. (Nu även med lärarhandledning! Som strax kommer att finnas att laddas ner gratis från Rabéns hemsida för alla som vill jobba med texterna i skolan.) Skämtade mycket om att jag skulle låta bli att ta tåget hem efter galejet, och helt sonika tälta utanför förlaget tills min bok för unga vuxna kommer från tryck, så jag kan få lägga vantarna på den direkt.

"Skämtade."

Alltså, jag gör det snart? Vet inte vad det är med denna bok, eller vad det är med mig, men aldrig någonsin förr har väl någon yrkesverksam författare varit ocoolare än jag är inför detta boksläpp. "Djupa Ro" blir min tjugonde bok (om man räknar alla böcker jag medverkat i, även antologier). I inget tidigare fall har jag varit mer nervös eller uppspelt inför att folk ska läsa.

Dör väl snart om den inte kommer från tryck.

(Också: TJUGO BÖCKER?!? Fick kontrollräkna sju gånger. TJUGO?!? Varför har jag inte jubileumsfest? Dygnet runt, hela året? Jag borde.)

12 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Ja tack, jag kommer gärna på jubileumsfesten.

:D

Johanna sa...

TJUGO??!!! Du är bäst.

Jennie sa...

Jag har läst den här boken för mina barn på kvällarna, de är 7 och 9 år. En otroligt bra högläsningsbok. Modern, rolig, igenkännande. Jag tycker mycket om den. Ja vi tycker om den alla tre.

Jenny L sa...

SKYYYNDA BOKEN! Iiiiiihhhh. Så. sjukt. pepp.

skrivo sa...

Men vi borde iaf boka in en FIN jubileumsmiddag åt oss! Du = 20 böcker. Jag = 10. Då kan man unna sig en trerätters.

Nina sa...

Din produktiva sate. ;)

Thérèse Eriksson sa...

Tjugo böcker är helt galet mycket, och helt klart värt att fira med jättebaluns! Och sen är jag övertygad om att Djupa Ro kommer få det mottagande den förtjänar = skitbra sådant. För den är ju det. Skitbra alltså. Precis som du.
Pepp!

Lisa sa...

Så SJUKT glad att du läst och gillat, Thérèse, tänker på det tio gånger om dagen, typ :)

Janina Kastevik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Janina Kastevik sa...

Det var kul att snacka lite igår! Är nyfiken på Djupa ro nu, all den här nervositeten bådar liksom gott.

Lisa sa...

I boken om dig så är plotten så här: Du skriver massor av böcker, de är fantastiska och du är mycket nöjd. Sedan når du en ny nivå, gräver djupare inom dig själv och skriver något nytt och annorlunda. Då blir du en superkändis!
Så tror jag i alla fall.

Sara sa...

SOM jag vill läsa Djupa Ro, på sant alltså!!