onsdag, september 23, 2015

Googlar "djupa ro" sökverktyg "senaste dygnet"

Okej, så jag sydde en kjol igår för att jag blev så sur när jag skulle packa till bokmässan och inte hade "nån bra" svart kjol i hela garderoben. Nu är den nerpackad i väskan tillsammans med 1. Flera par skor, 2. Flera par strumpbyxor och 3. Flera par huvudvärkstabletter, 4. Flera par klänningar, samt lite annat jox. Jag har inte ens glömt min namnskylten! Det är annars en klassiker.

I övrigt ägnar jag livet åt att ha huvudvärk och dammsuga hela internet efter någon som hunnit läsa "Djupa Ro" och tycka något om den, och i så fall vad, och det borde jag kanske inte avslöja offentligt att jag sysslar med för det är ju inte så coolt, men skit i det nu, jag gör det i alla fall. Jag har hittat några stycken. Jag bär dem som den sista droppen vatten.

Det här är vad jag tänker kring författare som säger "jag läser inte recensioner" eller "det är inte viktigt för mig hur boken tas emot": AHAHAHAHA!!! Gulligt.

Imorgon går tåget mot Göteborg.

Vi hörs igen på andra sidan?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ingen recensent, men jag har läst den!
Jag kunde inte hålla mig utan beställde e-varianten redan när den kom ut, då kunde jag ju läsa den direkt.
Och jag gillade den skarpt. Skratt, gråt, frustration och igenkänning. Boken fick mig att känna hela registret. Det känns lite tomt nu när den är slut, och jag undrar ju förstås hur det gick sen...

Lisa sa...

Åh, jag älskar dig lite nu, Anonym!!!

Hanna sa...

Jag har också läst. Hade tänkt skriva en lite mer genomtänkt text på bloggen, men verkar inte få ihop orden just nu. Men du kan få lite spontana tankar här :)

Grät, skrattade, rynkade på pannan, kände igen mig, insåg vissa saker, tänkte tusen varv om vissa saker. Kände mig som en del i gänget bland dom där ungdomarna. Det var länge sen jag upplevde det så i en bok faktiskt. Att jag liksom "var med" istället för att bara "hälsa på och se det utifrån" typ. Sen älskar jag ju hur du använder språket. Har gjort rakt igenom i alla böcker jag läst. Det är hemskt smittsamt dessutom!

Ämnet är ju ett som berör mig mkt och var lite orolig för att det skulle bli för jobbigt att läsa om. Det var väl inte lätt direkt (men det ska det ju inte vara) fast det var inte sådär tungt, hemskt och eländigt att det kändes som att det inte gick att orka fortsätta läsa eller gå vidare efteråt. Alltså vill inte skriva för mkt för att inte råka skriva ngn spolier av misstag. Men gillar hur du hanterade och balanserade det.

*tumme upp* från mig!

Lisa sa...

Men gud, Hanna, vilka fantastiska spontana tankar. TACK!!! (Och också, vad löjlig jag är. Det var inte meningen att skriva det här inlägget för att fiska kommentarer. Men jag blir verkligen FRUKTANSVÄRT glad.)

Nina sa...

Ses på söndag - då tänker jag köpa Djupa ro av dig.

Eva sa...

Slukade den på en dag. Queen Lisa kan inte göra en besviken! Roman som är som en thriller… och framför allt så otroligt skickligt fångat, språk, tankar, allt…. HEJA LISA! LISA for president!

(läste den som e-bok … dröjde väl 30 s från att jag hade läst första kommentaren här tills jag insåg att den var inom räckhåll!)

merakultur sa...

Ska bli roligt att få se dig på Bokmässan!

Tipsade om eran bok Mera vego på min lilla blogg, hoppas det är ok. :)

Lisa sa...

Såg den just på Bangs boktipssida. Längtar efter att läsa!

Emma sa...

Boken är nu beställd! Har läst din blogg ett bra tag men är en sån som lite anonymt älskar att läsa o ta del av.. Men ojoj vad jag blev sugen på att få läsa denna bok efter att få läsa de få styckena jag fick läsa på adlibris!

About Alice sa...

Hoppas vi ses på mässan. Bad Cecilia hälsa. :)

Ulrika sa...

Finns några av dina böcker som ljudbok?!