måndag, september 07, 2015

Tjuvtitt: Ivar träffar en Triceratops









Den fjärde (fristående) boken om Ivar och hans dinosaurier finns ute nu, och där träffar Ivar på en triceratops som är hungrig som ett litet as. Hon når nämligen inte upp till bladen på träden längre, och vet inte hur hon ska göra för att få tag i föda till sin familj. Luckily för henne, så vet Ivar. Han har nämligen spelat ett spel hemma, där man använder sig av en slangbella, och han kan lätt tänka sig att hjälpa till.

"Ivar träffar en triceratops" passar för barn mellan 3-6 år ungefär, och har bilder av Emma Göthner. Jag skulle vilja säga att den innehåller 10% fakta om dinosaurier, och 90% lekfullt äventyr där Ivar använder saker han lärt sig i sin vardag som förskolebarn till att hjälpa dinosaurierna i dinolandet med olika grejer.

Om ni vill köpa en bok direkt av mig (med hälsning i) kan ni klicka här!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag älskar att Triceratopsen är en hon. Heja dig!

Frida sa...

Har missat bok 3o4, men har läst 1o2 för vår treåring tretusenfemtioelva gånger. Ser
Fram emot nya Ivar-berättelser!

Zarah sa...

Wilmer har frågat halva sommaren (enda sedan "Ivar träffar en diplodocus kom") om det är höst än eftersom jag sa att "Ivar träffar en triceratops" skulle komma till hösten. Han är så glad över att det är höst nu! Måste beställa en bok av dig trots att vi går och väntar på att den ska komma på biblioteket. Vi har till och med reserverat boken där! hahaha! Inget är som väntans tider när man väntar på riktigt bra barnbokslitteratur! :D
Keep up the good work hälsar vi från Skåne!

Anna sa...

Hej. På min förskoleavdelning kommer vi att jobba utifrån böckerna om Ivan som tema. Är det någon annan förskola som har haft/kommer ha böckerna i temaarbete önskar jag gärna komma i kontakt med er. Vi kan utbyta idéer med varandra.
Anna.gustavsson@skola.bromolla.se