torsdag, juni 30, 2016

Sidan 94 and counting

Alltså, jag har väldigt, väldigt roligt när jag skriver den här boken jag håller på med nu. Det har jag verkligen. Det är den jag började på när Johanna och jag var i Lissabon i våras, och sen dess har jag inte direkt haft någon tid att skriva, men den här veckan har jag ju haft det, och det har varit: EN FEST.

Det här är mina (OBS! egna) roligaste (OBS! ej nödvändigtvis som i haha) grejer med den:

- Den sjuttonåriga tjejen det handlar om flyttar från Stockholm och in i ett hus på en kulle "i en by utanför en by" i Småland med sin pappa, och i verkligheten finns det huset i byn där mina föräldrar bor och har legat på den där kullen och retat mig i hela mitt liv för att det är så förbannat fint men aldrig blir till salu så att någon (till exempel jag eller något av mina syskon) kan köpa det. Det är Säljeryds mest mytomspunna hus. Jag får som små rys över hela armarna när jag tänker på att Liv i boken faktiskt får bo där och riva tapeter, och elda i vedspis, och ha möss i köket. Det är väl så nära jag någonsin kommer att komma det där huset själv, antar jag.

- Livs pappa är kommunikationskonsult och på många sätt mycket, mycket lik mannen jag lever med när det kommer till intressen och detaljer och klädstil och samtalsämnen. Både Gustav och jag fnissar nästan ihjäl oss när jag till exempel skriver om hur pappan kommer hem och har åkt tåg och är sur över utbudet av vegetarisk mat på SJ och såna grejer. Jag klipper ut och mejlar de festligaste styckena om Livs pappa till Gustav med jämna mellanrum och så skriver han LOL tillbaka när han läst.

- Det finns en tjej som åker samma buss som Liv gör till skolan varje morgon, som spelar Candy Crush hela tiden, och eftersom Liv inte har någon aning om vad tjejen egentligen heter så börjar hon i huvudet kalla henne för Candycrush, och varje gång jag skriver det tycker jag att det ser hilarious ut, för VEM HETER ENS CANDYCRUSH?!?

- Det finns även en Dostojevskij.

- Och en granne som heter Torsten som hittills bara haft typ två repliker i boken och det är "Åh, fan" och "Där ser man."

- Ja, och så är Liv den typen av person som dagdrömmer nåt så djävulskt mycket hela tiden och fantiserar ihop hela historier i huvudet om folk hon inte vet någonting om och drömmer om att skaffa ett piano för att hela kullen de bor på känns så väldigt Jane Austen, och man kan ju verkligen relatera till dagdrömmande personer som tänker sig att de är med i Förnuft & Känsla lite då och då, det kan man ju, och...

... äh.

Ju längre jag gör den här listan, desto mer känner jag att min förläggare och min redaktör eventuellt kommer att få ett mycket hårt jobb med att rensa bort sånt som jag tycker är roligt men ingen annan från den här texten om den någonsin ska bli något av värde av den i framtiden, men SKIT I DET NU, this is not the time to ifrågasätta något, jag kör på. Vi får väl se var det hamnar till slut.

12 kommentarer:

Elvira sa...

Men å! Tycker det låter helt fantastiskt.

Elin sa...

Jag håller med Elvira, stryk inget av det där! :)

Gilljam sa...

Samma här. Behåll, fö katten!

Hanna sa...

Älskar när du skriver om att du skriver.

Therese sa...

Jag blir nåt jävulskt sugen på att läsa den boken!
Heja dig, Lisa!

Unknown sa...

Och jag har ju följt din blogg swsan Jesus tid (nåja) och innan jul beställde jag Eddie och napparna till Elis och nu har han slutat med nappar (sedan sportlovsveckan) och JAG HAR EN DOTTER SOM HETER LIV. Så nu känner jag att säcken är ihopknuten. Kram.

Anonym sa...

Ja, kör på för tusan!! Vi vill läsa!!! *vågen* Hälsn C

Instant Loans Inc sa...

Behöver du ett lån? Vårt företagsnamn är Sion Financial Services Limited, vi ger ut lån till intresserade kunder som söker för lån för att förbättra deras liv, kan vi hjälpa dig med något belopp av lån. Minsta belopp vi lånar är $ 5000. Maximalt belopp vi lånar är $ 20 miljoner dollar. Den årliga räntan är 3%. För att få mer information, e-post: zionfinance01@gmail.com

Ordligheter sa...

Blir enormt nyfiken på att läsa. Nu! Det som klippas bort måste du bara fortsätta berätta om här. Väldigt kul att ta del av :)

Unknown sa...

Hej är Mr Kellie Wilson en långivare legitim och tillförlitlig lån till långivaren, er erbjuder bostadslån, billån, hotell lån, kommersiellt erbjudande, som måste uppdatera alla av den ekonomiska situationen i världen / företag för att hjälpa dem som är registrerade långivare personliga lån , inteckningar, konstruktion lån, låg ränta på 2% etc. kapital, företagslån och dåliga krediter lån arbete, starta. Vi finansierar projektet till hands och ditt företag / partners och jag vill erbjuda personliga lån till sina kunder från USD $ 12.000 till $ 8.000.000, endast euro och pounds. Jag ger lån till företag, personliga lån, studielån, billån och lån för att betala räkningarna. om du
behöver ett lån du behöver göra är att du kontaktar mig direkt i: (oceanicfinance113@gmail.com)
Vänliga hälsningar,
Mr Kellie wilson
E-post: (oceanicfinance113@gmail.com)

Obs: Alla svar ska skickas till: (oceanicfinance113@gmail.com). kontakta oss via e-post för mer information

MR LUIS CARLOS sa...

Behöver du en lån om det gäller nu.

Vi erbjuder lån och finansiella tjänster av alla slag. Vårt lån varierar från företag till personliga lån eller långa eller korta villkor med gynnsamma räntor (2%). Vår låneprocess är väldigt snabb och pålitlig med garantier. För mer information om våra tjänster, besök oss på vår email; ( Luiscarlosfinance@outlook.com ) snälla låt oss veta hur mycket lån du behöver och vill ha lånets varaktighet. Vi hoppas att höra från dig. Du kan skicka ett meddelande till e-postadressen nedan. Luiscarlosfinance@outlook.com

OBS! Alla e-postmeddelanden ska skickas till: Luiscarlosfinance@outlook.com

Louis Anderson sa...

VILL DU FÅ 3 000 USD DAGLIGT I ETT ÅR? HÄR ÄR HUR:
Hej grabbar!!! Mitt tomma bankomatkort kom från Shadow Web Hackers i tisdags förra veckan! .

Det tomma bankomatkortet drar ut €3 000 dagligen. Jag fick den i onsdags förra veckan och nu har jag 27 000 € gratis. Kortet tar ut pengar från vilka bankomater som helst, det går inte att spåra alls och nu har jag pengar nog för mig själv och mina 3 barn. Jag är verkligen glad att jag träffade Shadow Web Hackers (e-post: shadowdarkweb26@gmail.com och WhatsApp +447557386199) eftersom jag träffade två personer före dem och de lurade mig på mina pengar. Men jag är glad nu. Shadow Web Hackers skickade kortet via DHL och jag fick det inom 3 dagar. Få en av honom nu. Han ger ut det för att hjälpa människor och även om det är olagligt så hjälper det mycket och ingen blir någonsin fångad. Kortet fungerar över hela världen i alla länder. Skynda och kontakta honom

e-post: shadowdarkweb26@gmail.com och WhatsApp +447557386199 .