söndag, februari 26, 2017

Februarifoton #25 Kvar från igår


Golven, träet, smutsen mellan brädorna, tofflorna på fötterna.

Såg mig runt i vardagsrummet, hittade två lampor och en sittpuff som var nyköpta. Resten är från olika igår. Jag tycker om det. Jag får mindre dåligt samvete (mot världen) när jag tänker på att jag köpt grejer som är begagnade. Och jag älskar alla timmar jag lagt på att gå på loppis , för jag tycker loppis är kul.

Men skitmycket handlar det ju rent krasst om pengar också.

Hade jag tyckt att vi kunde (borde) lägga nästan 5000 kronor på onödigheter hade jag till exempel köpt det här köksbordet på en halv sekund idag, men nu tycker jag inte det, så då letar jag i tre år på loppisar istället.

Det blir ju en envishet till slut också, när man vet att det går.

Det står väl runda köksbord i drivor någonstans i landet och väntar på att dö. Jag måste bara hitta dem och orka släpa hem dem och väcka dem till liv igen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vi hade faktiskt verkligen drivor av just köksbord på second handbutiken jag arbetstränade på. Vet inte om dom finns kvar nu, det var några år sedan. Men den hette Återbruket och låg i Rågsved. Om du har vägarna förbi. (Dock endast öppen vissa vardagar.)

Anonym sa...

Googlar nu mönster på tofflor virkade av mormorsrutor... Tack!