fredag, maj 05, 2017

Plötsligt en fredag

Jag gick till gymmet i morse och kom hem med ett köksbord. Är glatt överraskad över båda sakerna i förra meningen. Jag gillar nästan (detta är också överraskande) att träna på morgonen har jag märkt, men det är ju ändå pyttelite svårt att inte bara... skita i det när klockan står på 06.57 och man skulle kunna... sätta sig vid frukostbordet istället? Jallafall ligger gymmet 50 meter från huset, och på vägen dit passerar jag en loppis. Och jallafall stod det ett köksbord utanför den loppisen idag som jag inte bara kunde lämna där, helt vind för våg. Man kan säga att det blev som lite extra bicepsträning? Att bära hem det, menar jag? Och möbla med det?

Nu kommer det ta några timmar innan det kommer hem två i familjen som kommer att säga att ovan nämnda bord är opraktiskt för att det är liiiite liiiiite högre än vårt förra, så de inte riktigt når sin mat. Detta kommer de att ha rätt i. Sen kommer det ta några timmar till innan det kommer hem en annan i familjen och säger att ovan nämnda bord är opraktiskt för att bordsbenen är i vägen för stolarna. Detta kommer hen också att ha rätt i.

Så otroligt snäv inställning till köksbord, känner jag när jag tänker på det.

Vilja äta vid det? Och sitta vid det? Please.

Har i alla fall tre timmar kvar av loppislycka här.

Gammalt fint klaffbord, 150 kr, aaa, ooo, aaa, sweet music to my ears.

3 kommentarer:

Malou sa...

Underbart! Tur att någon i familjen jallafall är opraktisk så att det blir snyggt och mysigt hemma.

Anonym sa...

Klaffbord kan man annars alltid fälla ihop och ställa snyggt vid en vägg. Att kunna ta fram när det behövs, men i annat fall kan det bara stå och vara fint :-) Så gör det inget att det är högt och har benen knasigt placerade. Vi hade också ett sådant bord, med onödigt brett med plats för en stol, men inte tillräckligt för två....

Anna Voltaire sa...

Jag skrev en låååång rolig kommentar just som bara...försvann. Men essensen var. Jag gör samma, ingen förstår mig och tur att någon annan bjöd över mig i sista sekund på Bukowskis...jag hade inte kunnat motivera priset på den hyllan med vattenringar....
A