fredag, juni 09, 2017

Plötsligt en fredag

En grej jag gjorde idag: Gick förbi den lokala frisören, stannade upp, tänkte i en sekund, gick in, satte mig i frisörstolen, sa "klipp bort allt, hit" och viftade lite med handen strax under hakan. 20 minuter och 280 kronor senare: NY FRILLA! Det här känns: Skönt. Och också: Rimligt. Orkar fasen inte hålla på att boka tid och åka till Stockholm och betala tusen spänn, det blir aldrig av, det tar ju halva dan. Annan sak jag gjorde idag: Gick till gymmet. Tredje sak jag gjorde idag: Hade ont i huvudet. Mellan alltihop och under tiden: Tänkte på min ungdomsbok och glodde på ett halvfärdigt worddokument. Kvar på listan: Plantera lök på kolonilotten.

Slut på dagsrapport.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Bra impulsklipp!

Nu en helt orelaterad fråga. Jag har letat med ljus och lykta (googlat och hört med biblioteket) efter en barnbok jag läste när jag var liten om ett barn som en morgon vaknar och upptäcker att hens föräldrar har blivit barn. Barn som inte vill klä på sig, vägrar sitta i vagnen, springer runt överallt i butiken, tar god tid på sig för att komma till dagis etc. etc. Ombytta roller helt enkelt. Jag är född -80 och läste väl den här när jag var runt sex, sju kanske åtta år gammal. Har du som har koll på det mesta inom barnboksvärlden och har skrivit retro-böckerna nån aning om vilken bok jag menar? Hoppas!!

/ Linda

Lina sa...

Linda, kan det vara Mosad Banan av Lena Klefelt? Finns nog på typ Bokbörsen.

Sara sa...

Jag vet vilken det är!! Den finns hemma hos mina föräldrar fortfarande. Om inte Lisa vet titeln, så kan jag kolla hos mina päron någon dag.

Sara sa...

Svarar igen då min hjärna gjorde ett skutt och titeln trillade ner. "Sicken Sven" av Gunna Grähs, från 1986.
Har jag rätt?;)

Bortugal sa...

Det var snyggt tycker jag! Jag behöver också gå till frissan men först måste jag vara helt säker på att jag inte har några löss. Så har jag tänkt i ett halvår minst nu.

Thérèse Eriksson sa...

Vansinnigt snyggt!

Anonym sa...

JAAA!! Sara, TACK! Precis den är det. Och tack vare dig nu också inköpt på bokbörsen och på väg till en femåring nära mig. Lycka! / Linda

Ingela sa...

Tack! Denna bok har jag också letat efter! Har läst en översatt till norsk för ett par år sen men kunde absolut inte komma ihåg vad den hette eller vem som skrivit den. Nu har jag också beställt en!! :)

Lisa sa...

Åh, Sara, vad bra att du klev in och löste bokmysteriet! Blir så lycklig när sånt här faller på plats :)

Hoppas den är lika bra som ni minns den, Linda och Ingela.

Sara sa...

Varsågoda! Bara roligt att kunna hjälpa till. Jag tror jag ska läsa den för min sexåring framöver. Den måste ju vara bra - den har ju satt sig i våra hjärnor ;)

Hanna sa...

Otroligt snyggt.