söndag, april 02, 2017

Sökte: Illustratör Fann: Flera hundra

Igår var det 1 april, och det betyder bland annat att ansökningstiden (eller vad man nu ska kalla den) till illustratörsuppdraget som jag efterlyste illustratör till är ute. I min inbox har jag över 400 mejl från begåvade människor som skulle kunna tänka sig att illustrera mina böcker om Viggo. ÖVER FYRA HUNDRA!!!

Jag är helt golvad över detta gensvar.

Herregud vad det finns mycket talang i era händer!

Det här kommer att hända nu: Jag och förlaget går igenom alla mejl, tittar på alla bilder, klickar på alla länkar, lägger pannan i djupa veck och försöker komma fram till vad för slags illustrationer som skulle kunna komplettera och lyfta just den här berättelsen på bästa sätt. Sedan kommer vi att be några stycken att provskissa fram karaktären Viggo (mot skissarvode). Och efter det... väljer vi.

*svälj*

Så otroligt svårt, och så otroligt roligt.

Vi kommer att behöva någon vecka på oss att göra den här urvalsprocessen rättvisa. Men senast den 15 april kommer alla att få besked – provskiss eller inte. Håll ut tills dess!

Och enormt stort tack så länge.

Inga kommentarer: